Hospodský pivovar U Sudu Jihlava (listopad 2021)

Prodloužené volno jsem se rozhodl výletovat a protože jsem měl v Jihlavě plán, spojil jsem ho s pivní turistikou. V Jihlavě je výběr 4 pivovarů. Vzhledem k tomu, že velký pivovar Jihlava stopl kvůli opatření exkurze a na jiný jsem neměl předem rezervaci a domluvu, protože to byla hurá akce, rozhodl jsem se jít do asi nejmenšího a nejméně atraktivního pivovaru U Sudu.

V Jihlavě jsem si prošel i atraktivními místy, např. městskými hradbami.




Samotný hospodský pivovar U Sudu se nacházel v zapadlé ulici a upřímně řečeno, kdybych nevěděl, že se jedná o pivovar, nenapadlo by mě to, alespoň co se týče vzhledu zvenčí.

Vnitřní prostory odpovídaly zapadlé hospodě 4. cenové skupiny. Ale proč ne. Nicméně při otevíračce v 15:00 byl klid, byl jsem tu jediný host. Servírka se nudila, a evidentně jsem jí připadal jako obtížný hmyz.


Nikde nebyla k vidění pivovarská technologie. Pravda, nebyl jsem tentokrat domluven dopředu, nicméně jsem se zeptal. Servírka mi oznámila, že klíče od místnosti má pouze sládek a že ten aktuálně technologii nikomu neukazuje. Musel jsem se tedy smířit s tím, že to nepůjde, ale chápal jsem to, možná kdybych si zavolal dopředu.... Ale byla to opravdu nárazová akce.

Přešel jsem tedy k ochutnávce piva a to bylo velmi jednoduché. Na čepu byla pouze 11tka světlý ležák. Byl zvláštní chuti. Protože to bylo jediné pivo na čepu, dal jsem si tři a stále jsem zkoušel přijít na tu chuť, která byla stále zvláštní specifická. Možná srovnatelná s Ježkem, ale dlouho jsem ho nepil. Nebylo to rozhodně nejhorší pivo, co jsem kdy pil, ale na zadek jsem se neposadil.

Protože mě čekala cesta vlakem zpět a protože v pivnici měli lednici s dalšími druhy piv, která se zde vaří, vzal jsem si s sebou polotmavý ležák 12 a tmavý ležák 12 +kelímek (mimochodem servírka, když pochopila, že jsem pivní turista, začala být fajn) a chutnal jsem ve vlaku. Polotmavé chutnalo, více než světlé, pěkný říz a lehce karamelová chuť. Tmavé mi nechutnalo, bylo velmi slabé, hodně vodové.

Suma sumárum, tento pivovar si žije svým životem. Prostředí venku i uvnitř odpovídá opravdu typicky hospodskému prostředí putiky, možná i proto ten název Hospodský pivovar. Údajně sem chodí jen štamgasti a občas pivní turisté. Nakonec proč ne, pokud máte rádi typické prostředí putiky a místní pivo, určitě se tu zastavte. Možnost porovnání s ostatními pivovary v Jihlavě zatím nemám, ale v budoucnu to třeba přijde. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hostinský pivovar Glockner Svachova Lhotka (srpen 2020)

Sibeeria Craft Brewery Praha-Vysočany (únor 2023)