Topolský pivovar Topolná (listopad 2022)


V rámci komplexní lázeňské léčby jsem se vydal o volném dni na Uherskohradišťsko do malé obce Topolná, nacházející se zhruba mezi Napajedly a Uherským Hradištěm. Samotná obec je opravdu malá a za zmínku tady možná stojí vidět historický vesnický dům, samozřejmě kostel a náves.




Opodál od návsi se nachází takový, řekněme, komplex. Pivovar s restaurací a penzionem. 




Prostředí restauračního pivovaru bylo klasické. Volný přístup si vyfotit technologii a stylová recepce i jako výčep zároveň. 




Pojďme na ochutnávku. První jsem si objednal světlé výčepní 10, které mělo být na nějaké pivní soutěži oceněno. První dvě napití mi přišly strašný. Zvláštní pachuť, zřejmě po specifickém chmelu nebo sladu, nedokázal jsem posoudit. Avšak po chvíli a hlavně k jídlu se to začalo jevit jako průměrná minipivovarská desítka.


K jídlu jsem si dal na doporučení k pivu tatarák a tady se teda nešetří. Za velmi slušnou cenu jsem dostal 250 g tataráku, topinek jsem si dal méně a musel tak tlustě mazat a k tomu špetka chilli papričky. Výborná záležitost.


Dále jsem ochutnal světlý ležák 11, který, pro mě překvapivě, je v tomto pivovaru sezónním pivem. Když jsem ochutnal, došlo mi proč. Chuťově byl snad ještě horší a méně výraznější než ta desítka.


Řekl jsem si, že nebudu klesat na mysli, a polotmavý ležák 11 vše zachrání. To se však nestalo. Zvláštní pachuť, která byla ve světlé 11 se dostavila v kombinaci s karamelem a pivo jako by ztratilo úplně říz. 


Nevím, jestli 12 extra chmelený ležák byl něco speciálnějšího než světlý ležák 12 klasika, ale tady už se konečně dostavil říz a plná chuť piva bez jakékoli pachuti sladu či chmelu. 


Na závěr také svrchně kvašené pivo, a sice Session IPA 10. To, že se jednalo o slabší pivo, bylo znát na prvním napití. Trochu to připomínalo Summer Ale, ale citrusový nádech se zde těžce dostavoval.


Krásné prostředí, moc milá obsluha, milí místní hosté, kteří jsou hrdí na to, že mají ve své obci pivovar, ale zkrátka mně zde pivo téměř nechutnalo. Ale každý jsme jiného názoru a jiné chuti, takže návštěvu zde určitě doporučím, protože i Topolná patří k turistickým místům na Uherskohradišťsku. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hostinský pivovar Glockner Svachova Lhotka (srpen 2020)

Sibeeria Craft Brewery Praha-Vysočany (únor 2023)

Hospodský pivovar U Sudu Jihlava (listopad 2021)